Dricker inte livets vatten...

Valborg? Vad är det det? Jag har aldrig firat eller förstått vitsen med att fira den dagen? Därför gjorde jag inte det heller idag. I stället var jag hos fröken Buch i Haninge, vilket var mycket bättre! För som jag sa till henne tidigare så fattar jag inte vad det är som är så kul med att supa sig så full att man glömmer vad man heter och sedan springa runt en eld och riskera att bränna ihjäl sig? Så skönt att kunna sätta sig på pendeln hem, ha kontroll och kunna prata normalt, istället för att spy ner allt och alla runt omkring sig, sluddra och skämma ut sig.

Fest och party har jag ingenting emot. Fylla och supa-skallen-av-sig-firandet har jag däremot svårt att förstå mig på. Weell weell, smaken e som baken delad. Eller ännu grovare sagt smaken e som röven klöven :)

En som inte dricker av livets vatten, eller alkhol om man så vill kalla det, är min förebild och buddy (nästan) Dalai Lama, Tenzin Gyatso.
Här är några bilder som jag tog då han besökte vår skola för ungefär två veckor sedan.









Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Åh såg du också Dalai? Det var riktigt coolt att han kom till våran skola :D hehe



Välkommen till bloggvälden :) Ha en fin dag!

2011-05-02 @ 09:26:47
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Nima

Jaaa, gjorde du med det? Konstigt att jag inte såg dig. Var så lycklig som lyckades få tag i en biljett, för jag fick först ingen i utlottningen. Men visst var det sjukt coolt att han kom just till SH?!:D



Haha tack, jag hade inte sett att du hade blogg faktiskt. Men nu har jag kollat, den är suuuuperfin och jätteintressant att läsa=) Kram på dig!

2011-05-02 @ 13:37:55
URL: http://cheernalist.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Ja satt ganska långt bak, kände ingen som fick biljett så jag var själv :P hehe. Ja det var coolt. Sh har tydligen mycket kultur och religions baserade program som passade honom :)



Haha tack så mycket, men du har ju jätte långt fint hår :D Roligt att du gillar min blogg. Yoga och akrobatik/dans är jättekul och härligt :)



Så vad har vi mer för gemensamma intressen?



Kramis

2011-05-02 @ 14:16:03
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0