Nytt jobb och cirkuskonster!

Ciao bloggen + bloggläsare! Här är det full rulledullebulle tju'fyra-sju så det blir dåligt med uppdateringar ...

I dag har jag haft min första dag på jobbet som chef för ett team för Ung Omsorg. Jättekul att få bli teamledare, det innebär förstås en del ansvar, men det känns som att teamet är väldigt bra och som att jobbet kommer bli både väldigt roligt och lärorikt.

Har mycket att göra i plugget för jag är i slutet av mitt projektarbete och i morgon kommer jag även att påbörja en distanskurs i biologi b, så jag kommer att läsa journalistiken och biologin parallellt.

Dessutom är det nu det gäller i cheerleadingen!Om exakt en vecka är jag på väg hem från Riksmästerskapen i Malmö. Vi tävlar alltså den 5 juni, och vi kommer vara tvåa ut på mattan för att köra vårt program ...! Så spännande. Lite pirrigt förstås, men gosh vad vi ska ge järnet!!!

Jag tror att jag och Ella är på gränsen av att bli träningsmissbrukare när vi är tillsammans. I dag var vi + två killar och tränade i Cirkus Cirkörs träningslokaler med massa akrobatiskt-stört-himla-sjukt-duktiga människor, vilket var alldeles underbart roligt! Jag och Ella kan verkligen inte umgås utan att snacka cheerleading, flickisar, handvolter eller ännu hellre utföra det!

Tänka sig vad världen är liten ibland btw. Mitt bland cirkusnissarna kom Emma Jonker framspringandes till mig, hur kul som helst! Ofta jag stöter på dig där liksom, eller vad säger du? :)

Annars i helgen har det mest varit plugg för nöjen + kompisar. Har skippat plugget och tänkt att jag borde njuta lite mer av försommar'n. Det blev salsa på La Habana igår med Vickan, också fett nice.

Veckan lär bli full med grejer att göra, så nu ska jag försöka unna mig några timmars sömn. Juste, jag har färgat håret också och ser ut som craaaap, så måste färga om (bara så ni vet, ifall ni ser mig: Nej jag tror inte att jag är snygg, jag är döledsen för hur jag ser ut)

Okaay, ta hand om er! Que sueñen lindo!

Chodafes / Nima



Vickan se prepara para una noche de salsa caliente con un mojito fresco y rico!


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Roligt med tävling, all lycka till dig och laget :)

Så du ska läsa biologi också, kanske skulle du valt JMOM? Vi läser ju biologi i höst, hehe.



Salsa är kul, jag har aldrig någon som vill följa med på sånna ställen, finns massor med latinos i Sthlm ju. Men ingen jag känner :P hehe



Kram kram

2011-05-31 @ 23:16:59
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Nima

Tack Lesly, vi ska köra järnet nu till helgen!

Haha, jag vet. Jag har faktiskt funderat på att byta program... Jag sökte till båda utbildningarna, men när jag kom in på JMM blev det att jag valde det. Men nu blir det en biologikurs under sommaren, sen får jag se vad som händer till hösten - eventuellt byter jag, ifall det fortfarande är möjligt!



JAAA men du kan hänga med oss!!! Jag blev jätteglad när jag hittade min salsakompis Vickan=), för jag hade inte heller någon som ville hänga med ut på såna fester förut, haha! Bara kul om vi kunde ha med en tjej till i gänget:D:D Ven con nosotros la proxima vez chula!!! ;)

2011-06-01 @ 11:47:25
URL: http://cheernalist..blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Ja vad bra, kör järnet! Jaha så du vill byta till JMOM, hade varit roligt om du kom in. Ska du läsa biologi på Södertörn? Jag ska gå en sommarkurs på Sthlm univ.



Ja jag följer gärna med nästa gång :D vore superkul. Vilket land är du ifrån förresten?



Det var jättekul att vara statist för Ica :) Jag har aldrig testat Bikram så jag e lite nervös att jag kanske inte tycker om det eller om jag mår illa, haha



Ja men det är bra att man rör mycket på sig under sommaren automatiskt :)



Kram

2011-06-01 @ 22:45:37
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0