Otursdagen är snart här!

Om 1 minut är det fredag den 13:e. Men jag är inte skrockfull, så jag kommer nog sköta livet som vanligt i morgon också :)

Dock så påminns jag alltid av datumet om en annan fredag den 13:e när jag var med min bästa kompis Felicia (som för den delen däremot tror väldigt mycket på det här med skrock)... Dagen gick verkligen helgalet till, hela tiden hände det grejer. Egentligen råkade vi aldrig särskilt illa ut själva, oftast var det bara andra som gjorde det. Bland annat var vi nere på stan och tittade in i en parfymeria då vi hörde ett zoooomm ett vrrrooom och ett bangelibong bakom oss. Det visade sig vara en tant med elrullstol som råkade skjutsa sig själv rakt in i parfymerna så de vällde ner över henne, bara på grund av ett enkelt litet feltryck på sin apparat till stolen. Den stackars tanten klarade sig undan rätt bra, ett par småskråmor, en väldig chock förståss och så en väldig massa pinsam uppmärksamhet tyckte hon säkert... Jag och Felicia var i alla fall först fram för att hjälpa den stackars lilla damen tills dess att den vänliga expediten tog över omvårdnaden över henne.

När jag och Felicia är i farten vet man aldrig vad som kan hända, vare sig det är fredagen den 13:e eller ej...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0