Fråga mig inte varför jag skrev på tre språk

Svenska: I dag har jag stigit upp två gånger, klockan sex på förmiddagen och klockan sex på eftermiddagen. Ibland kan en powernap på dagen göra susen när man har några timmars sömn att ta igen från natten...

Förutom att pendla runt, gå i skolan, sova middag och det vanliga har jag i dag ägnat mig åt att mejla med en snubbe på Migrationsverket (för caset jag ska börja göra en artikel med), räknat kalorier, ätit chips, gjort sit-ups, umgåtts med några vänner (via telefon) och sist men inte minst har jag för första gången (som jag kan minnas) gått in i Kungliga Biblioteket. Även om jag varit på Humlegården tidigare har jag aldrig entrat dess mafioooso bibbla. Riktigt fet byggnad asså;), och jag som har en förkärlek till gamla 1800-tals hus :)


English: Today I got up twice, at six in o'clock in the morning and six o'clock in the afternoon. Sometimes a powernap in the middle of the day do the trick when you have a few hours of sleep to make up for the night...

Except to commute with the pendel, going to school, nap, and the usual things, today I spent time on sending emails with a guy at the Migration Board (for the case I'll start doing an article), counting calories, eating potato crisps, doing sit-ups , spending time with some friends (by the phonie) and last but not least I for my first time (as I can remember) entered the Royal Library. Although I have been on Humlegården earlier, I have never been inside this mafioooso libary. Pretty fly building I've gotta tell ya;), especially for me who's gota fondness for old 1800's house:)


Español: Hoy me he levantado dos veces, a las seis por la mañana y las seis por la tarde. A veces un powernap en el medio del día puede ser miraglos cuando se tiene unas horas de sueño para ponerse de la noche ...

Además de viajar alrededor con el pendel, ir a la escuela, dormir un poco, y las cosas que siempre hago, envié correos electrónicos con un chico en el Consejo de Migración (por un case para un artículo que hagaré), contar las calorías, comer papas fritas, hacer sit-ups , pasar un tiempo con unos amigos (por teléfono) y por último pero no menos importante, por primera vez (que yo me recuerdo) entré la Biblioteca Real. Aunque he estado en Humlegården antes, nunca he estado en el interior de la Biblioteca mafiooosa. Un edifico gordisimo y fantastico, además tengo una afición por casas de edad 1800:)


KB - en av Stockholms snyggaste byggnader, KB - one of Stockholms greatest buildings, KB - uno de los edificios más bonitos en Estocolmo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0